Nowa trasa rowerowa pod Toruniem: 7,5 km połączenia po 10 latach starań!

W powiecie toruńskim rusza nowy projekt, który ma na celu zwiększenie atrakcyjności dla rowerzystów. Dzięki wspólnym wysiłkom lokalnych władz planowana jest budowa trasy rowerowej o długości ponad 7,5 kilometra. Ta nowa ścieżka ma połączyć miejscowości Zamek Bierzgłowski i Czarne Błoto, co stanowi istotny krok w rozwoju infrastruktury rowerowej w regionie.

Kluczowa współpraca regionalnych władz

Po latach przygotowań, podpisano ważne porozumienie między Powiatem Toruńskim a Gminami Łubianka i Zławieś Wielka. To porozumienie umożliwia rozpoczęcie projektu budowy nowej trasy dla pieszych i rowerzystów. Efektywna współpraca samorządów świadczy o zaangażowaniu w poprawę jakości życia mieszkańców i rozwój regionu.

Postęp prac projektowych

We wrześniu podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy drogi powiatowej nr 2005C. Planowana trasa rowerowa, o długości ponad 7,5 kilometra, ma obejmować odcinek od Zamku Bierzgłowskiego do drogi krajowej nr 80 poprzez Czarne Błoto. Projekt przewiduje także modernizację zjazdów i stworzenie miejsc odpoczynku dla rowerzystów, co ma na celu podniesienie komfortu korzystania z trasy.

Oficjalne podpisanie umowy i przyszłe plany

Podczas ceremonii podpisania umowy obecni byli kluczowi przedstawiciele władz, w tym Starosta Toruński Mirosław Graczyk oraz Wójtowie Gmin Łubianka i Zławieś Wielka. Umowę z ramienia Powiatu podpisał dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg. Za realizację projektu odpowiada firma ATS – Nadzór, Projekty, BHP Tomasz Sulerzycki. Zakończenie prac projektowych planowane jest na lipiec 2026 roku, co pozwoli na szybkie przejście do kolejnych etapów inwestycji.

Znaczący impuls dla rozwoju regionu

Inwestycja ta ma kluczowe znaczenie dla infrastruktury w zachodniej części powiatu toruńskiego. Nowa trasa nie tylko zepnie istniejące już ścieżki rowerowe łączące Toruń przez Łubiankę i Raciniewo oraz przez Górsk do Złejwsi Wielkiej, ale również stworzy bezpieczne i zintegrowane połączenie dla rowerzystów. Koszt opracowania dokumentacji wynosi 470 tys. zł, a jej realizacja jest kluczowa dla poprawy dostępności i komfortu transportu rowerowego w regionie.